e Fatura uygulaması ve Ba-Bs bildirimi
Gelir
İdaresi Başkanlığınca e Fatura uygulaması ve Ba-Bs bildirimi ile ilgili iki adet duyuru yayımlanmıştır.
Söz konusu duyurular aşağıya çıkarılmıştır.
1- 421 Sıra No’lu VUK Genel Tebliği ile
e-Fatura kullanma zorunluluğu getirilen mükelleflerimizin 2 Eylül 2013 pazartesi tarihine kadar e-fatura uygulamasına başvurmaları ve 2013 yılının sonuna kadar fiilen e-fatura sistemini kullanmaya başlamaları gerekmektedir. Bu tarihe kadar başvuran mükelleflerin 31.12.2013 tarihine kadar fiilen e-fatura uygulamasına geçmeleri gerekmektedir. Diğer bir ifade ile 2 Eylül 2013 Pazartesi günü e-faturaya başvuru için son gün olup, fiilen e-fatura uygulamasına geçiş tarihi en son 31.12.2013’tür.
İlgili Tebliğ’lerde, bu zorunluluklara uyulmaması halinde vergi kanunlarının ön gördüğü cezai hükümlerin tatbik edileceği açıklanmıştır.
e-Fatura uygulamasına başvurular kağıt ortamında yapılabileceği gibi www.efatura.gov.tr internet adresinden elektronik ortamda da yapılabilmektedir. Başvuru usulleri ve e-fatura hakkında diğer konular hakkında lütfen ilgili internet sitesini inceleyiniz.
213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 18 inci maddesine göre 1 Eylül 2013 tarihi hafta sonuna (Pazar gününe) denk geldiği için 421 sıra nolu VUK Genel Tebliği ile 1 Eylül olarak belirlenen son başvuru günü 2 Eylül 2013 Pazartesi tarihine uzamıştır.”
2- Bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerden alınan Ba-Bs bildirim formları için 01.09.2013 tarihi itibariyle e-beyanname sistemine kontrol modülü eklenerek program değişikliği yapılacaktır.
Bildirim formlarında mal veya hizmet alış/satışı yapılan mükelleflere ait vergi kimlik/T.C. Kimlik numaralarının hatalı yazılması ve Ba bildirim formlarında geçmiş dönemlerde terk etmiş (faaliyeti sona ermiş) mükelleflerden alım yapıldığının bildirilmesi durumlarında, bildirimler mükelleflerce onaylanmadan önce kendilerine e-beyanname sistemi içerisinde uyarı mesajı gönderilecektir.
Bu nedenle, bildirimlerin mükellefler tarafından gönderilmesi esnasında, kendilerine gelen uyarı mesajlarını dikkatli bir şekilde kontrol etmeleri, mesajlardaki uyarılar doğrultusunda bildirimlerini tekrar düzenleyerek, onaylamak suretiyle göndermeleri gerekmektedir.
Uyarı mesajlarına rağmen bildirimlerinde hatalı vergi kimlik/T.C. Kimlik numarası bulunan ve/veya geçmiş dönemlerde terk etmiş mükelleflerden alım yaptığını bildiren mükellefler, haklarında işlem yapılmak üzere bağlı bulundukları vergi dairelerine sevk edileceklerdir.