Sirkü 1951 – Vergi yasalarında 2025 yılında uygulanacak hadler ve tutarlar

Vergi uygulamaları ile ilgili olarak 2025 yılında uygulanacak maktu hadlere ilişkin tutarlar 2024 tarih ve 32768 (2 inci mükerrer) sayılı resmi gazetede yayımlanan GVK 329, VUK 577, Veraset ve İnt.56, ÖTV 13, ve 96 sıra nolu Harçlar kanunu genel tebliğleri ile belirlenmiştir. Bu maktu hadlerden bazıları aşağıda özetlenmiştir.

Gayrimenkul Sermaye İratlarında Uygulanan İstisna Tutarı­

Gelir Vergisi Kanunu’nun 21 inci maddesinde yer alan mesken kira gelirleri için uygulanan istisna tutarı, 2025 takvim yılında elde edilen kira gelirleri için 47.000 TL olarak tespit edilmiştir.

Hizmet Erbabına İşyeri veya İşyerinin Müştemilatı Dışında Kalan Yerlerde Yemek Verilmek Suretiyle Sağlanan Menfaatlere İlişkin İstisna Tutarı

Gelir Vergisi Kanunu’nun 23’üncü maddesinin 8 numaralı bendinde yer alan, işverenlerce işyeri veya işyerinin müştemilatı dışında kalan yerlerde hizmet erbabına yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatlere ilişkin istisna tutarı, 2025 takvim yılında uygulanmak üzere 240 TL,

23’üncü maddesinin birinci fıkrasının (10) numaralı bendinde yer alan, işverenlerce hizmet erbabının işyerine gidip gelmesi için sağlanan menfaatlere ilişkin istisna tutarı 126 TL,

olarak tespit edilmiştir.

Sakatlık İndirimi Tutarları

Gelir Vergisi Kanunu’nun 31 inci maddesinde yer alan engellilik indirimi tutarları, 2025 takvim yılında uygulanmak üzere; birinci derece engelliler için 9.900 TL, ikinci derece engelliler için 5.700 TL, üçüncü derece engelliler için 2.400 TL olarak tespit edilmiştir.

Kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerine ilişkin gider kısıtlaması

2025 yılı için 40 ıncı maddesinin birinci fıkrasının;

– (1) numaralı bendinde yer alan kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerinin her birine ilişkin aylık kira bedeli 37.000 TL, gider olarak indirim konusu yapılabilecek özel tüketim vergisi ve katma değer vergisinin toplam tutarı 990.000 TL,

– (7) numaralı bendinde yer alan amortisman olarak indirim konusu yapılabilecek tutar; özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi hariç 1.100.000 TL, vergilerin maliyet bedeline eklendiği veya binek otomobilin ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde 2.100.000 TL,

Basit Usule Tabi Olmanın Genel Şartlarından Olan İşyeri Kira Bedeline İlişkin Tutar

Gelir Vergisi Kanunu’nun 47 inci maddesinin (2) numaralı bendinde yer alan yıllık kira bedeli toplamı, 2025 takvim yılında uygulanmak üzere büyükşehir belediye sınırları içinde 79.000 TL, diğer yerlerde 48.000 TL olarak tespit edilmiştir.

Binek otomobillerine ait amortisman olarak indirim konusu yapılabilecek tutar (Mesleki kazançlarda)

2025 yılında 68 inci maddesinin birinci fıkrası hükmü;

– (4) numaralı bendinde yer alan amortisman olarak indirim konusu yapılabilecek tutar; özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi hariç 1.100.000 TL, vergilerin maliyet bedeline eklendiği veya binek otomobilin ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde 2.100.000 TL,

– (5) numaralı bendinde yer alan kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerinin her birine ilişkin aylık kira bedeli 37.000 TL, gider olarak indirim konusu yapılabilecek özel tüketim vergisi ve katma değer vergisinin toplam tutarı 990.000 TL,

Değer Artışı Kazançlarına İlişkin İstisna Tutarı

Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 80 inci maddesinde yer alan değer artışı kazançlarına ilişkin istisna tutarı, 2025 takvim yılı gelirlerine uygulanmak üzere 120.000 TL olarak tespit edilmiştir.

Arızi Kazançlara İlişkin İstisna Tutarı

Gelir Vergisi Kanunu’nun 82 inci maddesinde yer alan arızi kazançlara ilişkin istisna tutarı, 2025 takvim yılı gelirlerine uygulanmak üzere 280.000 TL olarak tespit edilmiştir.

Tevkifata ve İstisnaya Konu Olmayan Menkul ve Gayrimenkul Sermaye İratlarına İlişkin Beyanname Verme Sınırı

Gelir Vergisi Kanunu’nun 86 ıncı maddesinde yer alan tevkifata ve istisnaya konu olmayan menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarına ilişkin beyanname verme sınırı, 2025 takvim yılı gelirlerine uygulanmak üzere 18.000 TL olarak tespit edilmiştir.

Gelir Vergisine Tabi Gelirlerin Vergilendirilmesinde Esas Alınan Tarife

Gelir Vergisi Kanunu’nun 103’üncü maddesinde yer alan gelir vergisine tabi gelirlerin vergilendirilmesinde esas alınan tarife, 2025 takvim yılı gelirlerinin vergilendirilmesinde esas alınmak üzere aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir.

158.000 TL’ye kadar  % 15
3230.000 TL’nin 158.000 TL’si için 23.700 TL, fazlası % 20
800.000 TL’nin 330.000 TL’si için 58.100 TL (ücret gelirlerinde 1.200.000 TL’nin 330.000 TL’si için 58.100 TL), fazlası% 27
4.300.000 TL’si için 800.000TL si için 185.000 TL (Ücret gelirlerinde 4.300.000 TL nin 1.200.000 TL si için 293.000 TL) fazlası% 35
4.300.000 TL’den fazlasının 4.300.000 TL’si için 1.410.000 TL(Ücret gelirlerinde 4.300.000 TL de fazlasının 4.300.000 TL si için 1.378.000 TL) fazlası% 40

Tevkif yoluyla kesilen vergilerin iadesi

1/1/2025 tarihinden itibaren verilmesi gereken yıllık gelir ve kurumlar vergisi beyannamelerinde gösterilen gelire dahil kazanç ve iratlardan bu kanuna göre kesilmiş bulunan vergiler, beyanname üzerinden hesaplanan Gelir Vergisi’nden mahsubedilir. Mahsubu yapılan miktar Gelir Vergisi’nden fazla olduğu takdirde aradaki fark vergi dairesince mükellefe bildirilir ve mükellefin tebliğ tarihinden itibaren bir yıl içinde müracaatı üzerine 9.900.000 TL ye kadar olan tutar YMM raporu ve inceleme olmaksızın aşan tutar VİR göre kendisine red ve iade olunur.

Basit Usule Tabi Mükelleflerde Gün Sonunda Toplu Belge Düzenleme Uygulaması

Basit usulde vergilendirilen mükelleflerle belge vermedikleri günlük hasılatları için gün sonunda tek bir fatura düzenlenmesine ilişkin uygulamanın, 31/12/2025 tarihine kadar devam etmesine Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 inci maddesi gereğince karar verilmiştir.

2024 takvim yılında elde edilen bir kısım menkul sermaye iradının beyanında dikkate alınacak indirim oranı uygulaması

(1) 193 sayılı Kanunun 76 ncı maddesinin 5281 sayılı Kanunun 44 üncü maddesiyle yürürlükten kaldırılan ikinci fıkrasında, 193 sayılı Kanunun 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (5), (6), (7), (12) ve (14) numaralı bentlerinde yer alan menkul sermaye iratlarına (döviz cinsinden açılan hesaplara ödenen faiz ve kâr payları, dövize, altına veya başka bir değere endeksli menkul kıymetler ile döviz cinsinden ihraç edilen menkul kıymetlerden elde edilenler hariç) fıkrada belirtilen indirim oranının uygulanması suretiyle bulunacak kısmın, bu iratların beyanı sırasında indirim olarak dikkate alınacağı belirtilmişti.

(2) 193 sayılı Kanunun indirim oranı uygulamasına yönelik 76 ncı maddesinin ikinci fıkrası 1/1/2006 tarihinden itibaren elde edilen gelirlere uygulanmak üzere 5281 sayılı Kanunla yürürlükten kaldırılmakla birlikte, anılan Kanunun geçici 67 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası hükmü gereğince 1/1/2006 tarihinden önce ihraç edilen her nevi tahvil ve Hazine bonolarından elde edilen gelirlerin vergilendirilmesinde 31/12/2005 tarihinde yürürlükte olan hükümler esas alınacağından, indirim oranı uygulaması bahsi geçen menkul kıymet gelirleri için devam etmektedir.

(3) İndirim oranı; 213 sayılı Kanuna göre o yıl için tespit edilmiş olan yeniden değerleme oranının, aynı dönemde Devlet tahvili ve Hazine bonosu ihalelerinde oluşan bileşik ortalama faiz oranına bölünmesi suretiyle tespit edilmekte olup 213 sayılı Kanun hükümlerine göre 2024 yılı için tespit edilmiş olan yeniden değerleme oranı %43,93’tür. Bu dönemde Devlet tahvili ve Hazine bonosu ihalelerinde oluşan bileşik ortalama faiz oranı ise %35,53’tür. Buna göre, 2024 yılında elde edilen bir kısım menkul sermaye iradının beyanında uygulanacak indirim oranı (%43,93 / %35,53=) %123,64 olmaktadır.

Bu oranlar dikkate alındığında, 2024 yılı gelirlerine uygulanacak indirim oranı birden büyük çıkmaktadır.

(4) Bu kapsamda, 2024 yılında elde edilen menkul sermaye iratlarından, 1/1/2006 tarihinden önce ihraç edilmiş olan ve 193 sayılı

Kanunun 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (5) numaralı bendinde sayılan her nevi tahvil ve Hazine bonosu faizleri ile Toplu Konut İdaresi ve Özelleştirme İdaresince çıkarılan menkul kıymetlerden sağlanan gelirler indirim oranının birden büyük olması dolayısıyla beyan edilmeyecektir.

(5) Dövize, altına veya başka bir değere endeksli menkul kıymetler ile döviz cinsinden ihraç edilen menkul kıymetlerden elde edilen menkul sermaye iratlarının ve ticari işletmelere dahil kazanç ve iratların beyanında indirim oranı uygulanmamaktadır.

(6) 193 sayılı Kanunun geçici 67 nci maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca, anılan Kanunun 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (7), (12) ve (14) numaralı bentlerinde yazılı menkul sermaye iratları 1/1/2006 tarihinden itibaren nihai olarak tevkifat yoluyla vergilendirilmekte olup bu gelirlerin beyanı ve bu gelirlere indirim oranı uygulanması söz konusu değildir.

 VUK Kanundaki maktu tutarlar

MADDE NOKONUSU2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL)
MADDE 104İlanın şekli 
 1- İlanın vergi dairesinde yapılması24000
3- İlanın; 
– Vergi dairesinin bulunduğu yerde yayımlanan bir veya daha fazla gazetede ve bir internet haber sitesinde yapılması24.000-2.400.000
– Türkiye genelinde yayımlanan gazetelerden birinde ve bir internet haber sitesinde ayrıca yapılması2.400.000 ve üzeri
4- İlanın;24.000
– Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri açısından Gelir İdaresi Başkanlığının, diğerleri için ilgili idarenin resmi internet sitesinde ayrıca duyurulması
MÜKERRER MADDE 115Tahakkuktan vazgeçme280
MADDE 153/ATeminat tutarı 
Alt sınır990.000
Üst sınır14.000.000
MADDE 177Bilanço hesabı esasına göre defter tutma hadleri 
 1-Yıllık; 
– Alış tutarı2.000.000
– Satış tutarı2.800.000
2- Yıllık gayrisafı iş hasılatı990.000
3- İş hasılatının beş katı ile yıllık satış tutarının toplamı2.000.000
MADDE 232Fatura kullanma mecburiyeti9.900
MADDE 252Muhtarların karne tasdikinde aldığı harç28
MÜKERRERTeminat tutarı 
MADDE 257
 8-5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu ve 5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu ve Elektrik Piyasası Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun kapsamında lisansa tabi faaliyetlerde bulunanlar ile bu madde uyarınca bandrol, pul, barkod, hologram, kupür, damga, sembol gibi özel etiket ve işaretleri kullanma zorunluluğu getirilen ürünleri imal veya ithal edenlerden; 
-Yeni işe başlayanlar63.000.000
– Faaliyeti devam edenler630.000.000
 10- 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununda tanımlı bulunan motorlu araç ticareti yapanlar140.000.000
MADDE 313Doğrudan gider yazılacak demirbaş ve peştemallıklar9.900
MADDE 323Şüpheli alacak tutarı20.000
MADDE NOKONUSU2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL)
MADDE 343En az ceza haddi 
 – Damga vergisinde120
 – Diğer vergilerde240
MADDE 352Usulsüzlük dereceleri ve cezalan (Kanuna bağlı 1 sayıh cetvel) 
 I inci derece usulsüzlükler 
 1- Sermaye şirketleri28.000
 2- Sermaye şirketi dışında kalan birinci sınıf tüccarlar ve serbest meslek erbabı14.000
 3- İkinci sınıf tüccarlar7.000
 4- Yukarıdakiler dışında kalıp beyanname usulüyle gelir vergisine tabi olanlar5.000
 5- Kazancı basit usulde tespit edilenler3.200
 6- Gelir vergisinden muaf esnaf2.100
 II nci derece usulsüzlükler 
 1- Sermaye şirketleri14.000
 2- Sermaye şirketi dışında kalan birinci sınıf tüccarlar ve serbest meslek erbabı7.000
 3- İkinci sınıf tüccarlar5.000
 4- Yukarıdakiler dışında kalıp beyanname usulüyle gelir vergisine tabi olanlar3.200
 5- Kazancı basit usulde tespit edilenler2.100
 6- Gelir vergisinden muaf esnaf1.400
MADDE 353Fatura ve benzeri evrak verilmemesi ve alınmaması ile diğer şekil ve usul hükümlerine uyulmaması 
 1- Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dâhil olmak üzere fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzunun verilmemesi, alınmaması, bu belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer verilmesi, bu belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken kâğıt olarak düzenlenmesi, bu belgelerin hiç düzenlenmemiş sayılması 
 1. Tespit14.000
 Bir takvim yılı içinde her bir belge nevine ilişkin olarak kesilecek toplam ceza14.000.000
 Kanuna bağlı 2 sayılı cetvelAsgari
 2. Tespit28.000
 3. Tespit43.000
 4. Tespit57.000
 5. Tespit70.000
 6. ve Sonraki Tespitler140.000
   
MADDE NOKONUSU2025 Yılında |
Uygulanacak Tutar (TL)
 2- Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dâhil olmak üzere perakende satış fişi, ödeme kaydedici cihaz fişi, giriş ve yolcu taşıma bileti, sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi, yolcu listesi, günlük müşteri listesi ile Hazine ve Maliye Bakanlığınca düzenleme zorunluluğu getirilen belgelerin düzenlenmemesi, kullanılmaması, bulundurulmaması, aslı ile örneğinde farklı meblağlara yer verilmesi, gerçeğe aykırı olarak düzenlenmesi, elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken kâğıt olarak düzenlenmesi, hiç düzenlenmemiş sayılması 
 1. Tespit14.000
 – Her bir belge nevine ilişkin olarak her bir tespit için toplam ceza1.400.000
 – Her bir belge nevine ilişkin bir takvim yılı içinde kesilecek toplam ceza14.000.000
 Kanuna bağlı 2 sayılı cetvel 
 2. Tespit28.000
 3. Tespit43.000
 4. Tespit57.000
 5. Tespit70.000
 6. ve Sonraki Tespitler140.000
 3- 232 nci maddenin birinci fıkrasının 1 ila 5 numaralı bentlerinde sayılanlar dışında kalan kişilerin fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzu, perakende satış fişi, ödeme kaydedici cihaz fişi ve giriş ve yolcu taşıma biletlerini almaması7.000
 – Bir takvim yılı içinde kesilecek toplam ceza70.000
 4- Hazine ve Maliye Bakanlığınca tutulma ve günü gününe kayıt edilme mecburiyeti getirilen defterlerin; bulundurulmaması, günü gününe kayıt yapılmaması, yetkililere ibraz edilmemesi ile levha bulundurma ve asma mecburiyetine uyulmaması2.400
 6- Belirlenen muhasebe standartlarına, tek düzen hesap planına ve mali tablolara ilişkin usul ve esaslar ile muhasebeye yönelik bilgisayar programlarının üretilmesine ilişkin kural ve standartlara uymayanlara90.000
 7- Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerce yapılacak işlemlerde kullanılma zorunluluğu getirilen vergi numarasını kullanmaksızın işlem yapanlara2.800
 8- Belge basımı ile ilgili bildirim görevini belirlenen sürede yerine getirmeyen ya da bildirimi eksik veya hatalı yapan matbaa işletmecilerine9.400
 -Bu bent uyarınca bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası1.800.000
 9- 4358 sayılı Kanun uyarınca vergi kimlik numarası kullanma zorunluluğu getirilen kuruluşlardan yaptıkları işlemlere ilişkin bildirimleri, belirlenen standartlarda ve zamanda yerine getirmeyenlere12.000
 10- 127 nci maddenin (d) bendi uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığının özel işaretli görevlisinin ikazına rağmen durmayan aracın sahibi adına21.000
 11-Tasdik raporu ibraz şartı getirilen mükellef adına 
 Alt sınır330.000
 Üst sınır3.300.000
   
MADDE NOKONUSU2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL)
MADDE 355Damga Vergisinde
 – Her bir kâğıt için kesilecek özel usulsüzlük cezası57
MÜKERRER MADDE 355Bilgi vermekten çekinenler ile 107/A, 152/A, 153/A, mükerrer 242,256, 257, mükerrer 257’nci madde ve Gelir Vergisi Kanununun 98/A maddesi hükmüne uymayanlar için ceza 
 – 86, 148, 149, 150, mükerrer 242, 256 ve 257’nci maddelerde yer alan zorunluluklar ile mükerrer 257 nci maddesi ve Gelir Vergisi Kanununun 98/A maddesi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlar 
1 – Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında28.000
2- İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazancı basit usulde tespit edilenler hakkında14.000
3- Yukarıdaki bentlerde yazılı bulunanlar dışında kalanlar hakkında7.000
107/A maddesi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlar: 
1- Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında9.900
2- İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazancı basit usulde tespit edilenler hakkında4.800
3- Yukarıdaki bentlerde yazılı bulunanlar dışında kalanlar hakkında2.500
– Mükerrer 257’nci maddenin birinci fıkrasının (7) numaralı bendi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlara her bir bildirim için (üst sınır)14.000.000
-Mükerrer 257’nci maddenin birinci fıkrasının (8) ve (10) numaralı bentleri uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlara (üst sınır)14.000.000
– Tahsilat ve ödemelerini banka, benzeri finans kurumlan veya posta idarelerince düzenlenen belgelerle tevsik etme zorunluluğuna uymayanlara bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası28.000.000
 – Mal teslimi veya hizmet ifalarına ilişkin tahsilatların, banka ve benzeri finans kurumlan, ödeme kuruluşları veya Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi aracılığıyla başkalarının adı ve/veya hesabı kullanılarak yapılması durumunda, bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası28.000.000
 – Kredi kartı, banka kartı, ön ödemeli kart, karekod, elektronik cüzdan ve benzeri ödeme araçları kullanılmak suretiyle gerçekleştirilen tahsilatların, kendi mükellefiyeti adına kayıtlı olmayan ödeme sistemleri veya cihazları aracılığıyla yapılması durumunda bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası28.000.000
 – Maddenin onikinci fıkrası uyarınca bir takvim yılı içinde kesilecek özel usulsüzlük cezası28.000.000
MADDE 370İzaha davet 
 Kullanılan sahte veya muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belge tutarı700.000
EK MADDE 1Uzlaşma limitleri 
 Tarhiyat sonrası uzlaşmaya konu edilebilecek usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında sınır33.000 üzeri
   
MADDE NOKONUSU2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL)
 376’ncı maddedeki indirim oranının %50 artırımlı uygulanacağı usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında sınır33.000 ve altı
EK MADDE 11Tarhiyat öncesi uzlaşma limiti 
Tarhiyat öncesi uzlaşmaya konu edilebilecek usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında sınır33.000 üzeri
MÜKERRER MADDE 413Katılma payı tutarı0,35

Veraset ve intikal vergisi istisna tutarları

1/1/2025 tarihinden itibaren Veraset ve intikal vergisi istisna tutarları

– Evlatlıklar dâhil, füruğ ve eşten her birine isabet eden miras hisselerinde 2.316.628 TL (füruğ bulunmaması halinde eşe isabet eden miras hissesinde 4.636.103 TL),

– İvazsız suretle meydana gelen intikallerde 53.339 TL,

– Para ve mal üzerine düzenlenen yarışma ve çekilişler ile 14/3/2007 tarihli ve 5602 sayılı Şans Oyunları Hasılatından Alınan Vergi, Fon ve Payların Düzenlenmesi Hakkında Kanunda tanımlanan şans oyunlarında kazanılan ikramiyelerde 53.339 TL,

olarak dikkate alınacaktır.

Engellilik Derecesi %90 veya Üzerinde Olanların Taşıt Alımlarında ÖTV İstisnası

1.1.2025 tarihinden itibaren yürürlüğe girmek üzere araç alımında malul ve engelliler için ÖTV istisnası tutarı 2.290.200 TL dir. Engellilik derecesi %90 veya daha fazla olan malul veya engelliler tarafından beş yılda bir defaya mahsus olmak üzere ilk iktisabı ÖTV’den müstesnadır. Bu istisnadan yararlanmak için, taşıtın özel tertibatlı olması ve malul veya engellinin taşıtı bizzat kullanması şartı aranmaz.

Cep telefonlarında asgari ÖTV

1.1.2025 tarihinden itibaren ÖTV Kanununun geçici 6’ncı maddesi gereği, 31/12/2033 tarihine kadar, ÖTV Kanuna ekli (IV) sayılı listede yer alan 8517.12.00.00.11 G.T.İ.P. numaralı “Alıcısı bulunan verici portatif (Cellular) telsiz telefon” cihazları için karşısında gösterilen orana göre hesaplanan verginin, bu malların her bir adedi için 364 Türk Lirasından az olması halinde, orana göre hesaplanan vergi yerine her bir adet için 364 Türk Lirası vergi alınacak.

Pasaport harçları

1 Ocak 2025 tarihinden itibaren uygulanacak pasaport harç tutarları aşağıdaki gibidir.

Umuma mahsus münferit ve müşterek pasaportlar: (Konsolosluklarca verilen pasaportlar dahil)Tutar
6 aya kadar olanlar2.359,40
1 yıl için olanlar3.449,40
2 yıl için olanlar5.631,40
3 yıl için olanlar8.000,00
3 yıldan fazla süreli olanlar11.274,00

Yolcu beraberinde getirilen telefon kullanım izin harcı:

1.1.2025 tarihinden itibaren Ticari mahiyette olmaksızın, yolcuların kendi kullanımları için yurt dışından getirdikleri alıcısı bulunan verici portatif telsiz telefon cihazları kullanım izni harcı 45.614,20 TL

————————————

Hatırlatma:

Sirkülerimiz bilgilendirme amaçlı olup belirli bir konu hakkında genel çerçevede bilgi vermek amacını taşıdığından içerikten kaynaklanan veya içeriğe ilişkin ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

Bu sirkümüzde yer verilen bilgiler yazının tarihi itibarıyla geçerli olup, yazı tarihinden sonra gerçekleşebilecek yasal değişiklikler, gelişecek uygulamalar ve yargı kararları ileride farklı düzenlemeleri ve değerlendirmeleri gerektirebilmektedir.

Bu nedenle konular ile ilgili karar vermeden önce profesyonel bir danışmandan görüş ve destek alınması tavsiye olunur.